Min dator är så seg….

 
Det händer ingenting…tur att jag har stickningen.
 Igår köpte jag Lingarn på Upplings.  Undrar hur det är att sticka med lin?
 ” Det är lite hårt och krångligt i början……”
 
 
 
På tvåändstickningen upptäckte jag att det blev  fel på rosorna
Jag  får riva upp rosorna och spegelvända  rosorna på mönstret
 
Tråkigt,men  ”det är på felen man lär sig” 
 
 
  
 

Måndag halv åtta

 
 
Och jag tänkte på min svärmor (farmor) i Fiskebäckskil.
Vi brevväxlade och i brevet skrev hon.
 
Nu har jag tagit min långpromenad och det är tomt i alla hus,
alla badgäster har gett sig av ,stängt sina hus för vintern.
Jag träffade bara en katt…..
 
Och det är lika tomt här på Bangatan en måndagmorgon i juli.
Vi träffade bara en katt!
 
 
 
 
 

Här kommer lilla ”LUDDE” hå, hå, ja ja …

 
Det var midsommar 1978 när vi fick ärva farmor och farfars  ”Ludde”.. årsmodell 1965.
 
Vad vi haft roligt med DIG älskade Ludde!  ♥ ♥ ♥
 
Pris  5000:-
 
 Ps/
Jag sålde Ludde till en 25årig kille, Ludde var också 25år.
Tyvärr så brann det i ett garage på Bangatan några år senare,
Ludde stod så nära garaget, så av all värme från branden
blev Ludde svårt brännskadad.