Håll i er nu !!!!

 
 
På torget i Fiskebäckskil hade vi våran salong för 50 år sen. 1962
Och jag var 17 år och rödhårig,men jag trivdes bäst med mitt bruna hår !.
Vi arbetade i nylonrockar, och det blev alldeles för varmt på sommaren….
Fördelen med nylon var.. det fastnade inte hår och var lätt att tvätta,torkade snabbt.
 
Mamma sydde en rock till mig, i gulrutigt bommullstyg…den var skön att bära.
 
”En trogen  stamkund”
 ”en liten gumma med långt grått hår i en flätknut…” berättade att hon inte tvättat håret,
sen vi tvättade det förra sommaren….hua! 
hon väntade på oss!!! 
 
..
 
Och här är Campingen på ”Kilen” i skogsdungen låg dansbanan .
Jag såg en dokumentär om Streaplers dansband på tv i veckan.
De firade 50 årsjubileum i år
Och tänk att de var där på dansbanan,jag såg  och hörde dom för första gången.:))
 
För de som känner till Streaplers,..!?…”mina barn har hört dom iallafall”
Jag hade ,många skivor
 
 
 
 
..

Att vara pensionär betyder inte att…

 
 
 
 
Man slipper undan att damma  ovanpå skåpet !         
Eftersom Elis vägrar att hjälpa till med ”marktjänsten”,så har man inget val.
 
Och när jag står där med dammtrasan kommer glada minnen…….
 
Ett foto av Carl, bara några dagar  ♥
Och Nallebjörnen som mamma,(mormor Elly) sytt av min fårskinnspäls .
 
Min fårskinnskappa var för tung, så den blev ändrad till en jacka istället,
och av skinnet som blev över sydde hon en nallebjörn till mig.
Mamma gick en kurs i att sy fårskinn,så det blev många alster hon
delade ut till barn och barnbarn.
 
Hon var så duktig på allt, min kära mamma, mormor  ♥