Ernst Kirchsteiger

 
 
 
 
Har Ernst varit här och inrett garaget till hästen……?
 
Vi promenerade vid Tegeludden. och Framnäs,
när vi fick se en häst på villatomten….”nyfiken,”
och jag klev snett och stukade foten !!
 
 
 Ibland tycker jag inte som Ernst……..
 
 
 
..

Jag blir så trött…

 
 
Vänta !!!!
 
blogg.se
Arkivet är temporärt inaktiverat.
Pga databas underhåll är arkivet inte
tillgängligt just nu
Det återkommer så fort som möjligt
stog det igår fm….
 
Skönt att det inte var min sega dators fel ))
 
Vi tar en långpromenad  till Ringvallen
och kikar på Carls nya  nya fotbollslag,
BK 30  
 
LYCKA TILL !
 
 
 

Bryggor….

 
 
Öster Mälarstrands  ”lååånga”  brygga…
..
Tegeludden har fått ny brygga, våran älskade badbrygga!!!
 
Fattas bara sol och kaffekorg..
 
Gammalt möter nytt,…
Se hur de lindat repet i en snurrad ring på däck….
Åh, vad vackert med träbåtar ))
 
 
 
 
 

Gotlandsvanten med ljus botten och grå rosor

 
 
Tvåändsstickning i 2-trådigt ullgarn,
mönster från 100 landskapsvantar från ICA kurriren på 80-talet.
 
Efterbehandling  i tvättsåpa,
jag använder inte sköljmedel  !!
 
kika in på min länk ”Krokmaskan” där kan du läsa  mer om tvättråd..
 
Grythyttansstolen är skön att sitta i på balkongen…..
 
 
”funkar även till torkställning”
 
 
 
  
 

5 aug 1943

 
 Idag skulle han fylla 69 år..
 Men ”alkoholen” tog hans liv ,och barnens pappa.
 
Han ringde bara till barnen när han var onykter,
då lovade han ”guld och gröna skogar…..”
och jag och barnen fick uppleva svek och tårar.
 
”Han har varit död i många år, men ändå fortsätter det i samma spår”
 
 
Undrar hur många BARN det finns,
som har missbrukare till föräldrar år 2012 ?
 
.
 
 
 
 

Kolonilott vid Tunby Stadsgärde

 
 
 
Här odlar Karin  gamla växter och örter,
som hon driver upp av frön
Nu kom vi lite för sent,när blomningen är som vackrast,
hon berättar gärna….om sina älskade växter.
 
..
Och här är våran gamla kolonilott,vi odlade 1983-1984
då var det inte så här fint…..
 
 
Vatten till blommor och hundar !!
 
 
 
 

Var rädd om gamla kameror

 
 
Zeiss Ikon  Baby Box från 1931 
Farmor /svärmor Elsa Svensson Fiskebäckskil ägde denna kamera.
Bilderna blev 5 cm ”minismå”
Hon har sjäv sytt väskan i skinn,graverat in ES 
Konica från 1982 med extra blixt
 
 Konica från 1994
 
Det var spännande  med kort,man fick vänta och längta…för att få se korten!??
Jag skickade filmrullen till Apport foto,efter en vecka  kom korten hem i brevlådan,
då kunde man lämna tillbaka kort som inte var bra,
det drogs av, tiil nästa gång man skickade in en film .
 
Isac snart 5 år undrade ,hur ,var  öppnar man kameran,var är alla knappar till ?
filmrulle,blixt ?
Vad ser jag kortet som jag tagit?
– det kan man ju göra på våran kamera !! 
 
”Tekniken går rasande fort..man hinner liksom inte med”
 
Konica ,det  märket finns inte kvar längre. nu har jag en ”Olympus digitalkamera”
 
 
 
.