Herr Grävling bor här……

 
 
I söndags kl 10,30 mötte vi en grävling på gården,
han kom fram ur buskarna,vid våra balkonger,
och gick över gräsmattan ,bara nägra meter från oss
 
Elis har hittat ett gryt vid huset bredvid oss,
det luktar gott och spännande…
.
 
 
Elis är en grythund och kan döda grävlingar,.ändå är jag rädd...
Vi vill inte uppleva ett ””slagsmäl med en grävling! !!”
 
 
 
 
 

Ett mjukt paket,vill han inte ha !!!

 
 
 
Han har varit här och gett mig ”energi” en seg måndagmorgon…
 
Vi har provat vantar ”jättesköna” tyckte han
Stekt plättar,gungat, promenerat med Elis,
pratat, och jag har lyssnat….
 
Han är så lik sin mamma när hon var liten,
han berättade att han ska fylla 5 år.
-Och du vet vad jag önskar mig …BARA BILAR !!!!
 
”Jag får väl slå in det mjuka, i något hårt”