En fridfull söndag

 
 
 
Vi vandrar på kyrkogården och minns alla kära och nära.
 
När jag ligger på alla fyra och klipper gräskanten
och skär bort mossan…
Så tänker jag att det är lite ”underligt..”
 
Våra goda grannar på Långgatan.
Som vi hade kontakt med hela livet,
sen jag var liten…
 
Är grannar på kyrkogården ochså !!
 
Mitt emot vid röda blommorna ligger Margit,
Lennart ringde mig förra året,
när jag hade namnsdag
Nu är han död och ligger i minneslunden.
 
Precis som det var i våran trappa
på Långgatan 8a,
vår dörr var till höger,deras till vänster
 
Känns tryggt att ha dom nära,som jag alltid haft  ♥
 
 
 
 
 

Höstfärger

 
 

Jag som gillar stubbar….

 Växtfärgat garn 

Fjärilsmatta

Min duktiga syster har vävt de här fina mattorna i sommar

 
Och jag har aldrig vävt mattor,
vävstolen står och väntar på mig…
 
”Nästa sommar ska jag sitta vid vävstolen och dunka”
 
 
 
 

Höstmys i kojan

 
Isac tycker det är spännande att gå in i kojan..
.
Här är varmt och mysigt.
Jordnära färger,med enkla möbler.
Stubbstolar,bord med rep och knutar,
mossgröna väggar och jordstampat golv…
 
Nu blir det inget mer om kojan, på ett tag,
men innan vill jag visa en bild,
som jag fick av Lotta för många år sen…..
 Undrar vad hon menar??
 
Jo, jag är enkel och jordnära ,tycker om att vara i skogen,
kan sitta på en stubbe och tänka,både länge och väl,
-och tycker om att dra mig undan en stund…
för att få ny energi !