Ett vykort från Fiskebäckskil

 
 
Hälsningar från ”Kilen” 1973 
 
Här sitter vi…. Jag, Björn och Lotta
och tittar på den ”gula krabbfiskaren”
 
Farmor ”svärmor” Elsa Svensson hade sparat vykortet i sina gömmor.
Den gula sjöboden delade farfar Ivar Svensson med sin kusin Gunnar Ivarsson.
Fiskebåtarna, LL106 ägde Gunnar,han trålade räkor,
bakom ligger Tores (farfars bror) fiskebåt,eller sonen Bertils?
Bakom oss skymtar en man Lennart Dalqvist vid lilla träbåten (Bohusekan)
(hans bror Sture ägde Sturebaren)
Lennart rodde ”skodda” över folk till Östersidan för en billig slant.
 
Minnen kan igen ta ifrån oss. ♥ 
 
 

70-talet i våran 4:a

 
 
Modet (inredning) växlar 
Björn har” pilotglasögon” som Lotta bär nu 2013,
allt kommer tillbaka!
 
Vi började tidigt att åka skridskor,
vi hade två isbanor på gården.
Kommunen spar pengar,
och har dragit in isbanor i stan
bl,a. våran isbana på Bangatan.
 
Här finns många barn 
som vill åka skridskor !